lördag 26 april 2008

Ny vår/sommar garderoben

Japp, nu ska garderoben uppdateras.

Kostymskjortor
Först har jag införskaffat två par vita kostymskjortor.
Vad jag ska ha dem till är jag inte riktigt säker på ännu, men finns det inget aktuellt behov så får man väl skapa det. Ett par snygga skjorter kan man alltid ha användning av.
Mitt största problem med kostymskjortor är att jag har svårt att hitta en passform som jag verkligen är nöjd med. När jag köpte dess skjortor bestämde jag mig dock för att köpa dem i god tid innan jag verkligen behövde dem. Att shoppa under stress blir nästan aldrig bra.
Jag hittade två olika vita skjortor av olika modell. Model Slimfit och vita.
Dock har jag bestämt mig för att inte nöja mig här, utan för att få till en ännu bättre form lämnade jag in skjortorna hos den lokala syataljén Zanna.
Mitt största problem med skjortor är framförallt att de känns så stora i midjan, och jag bestämde mig för att sy in dessa skjortor för bättre passform.
Ännu vet jag inte hur det blir, men på tisdag ska de nog vara klara.
En annan gång ska jag testa Tailor Store.

Skor
Samtliga mina skor har jag haft allt för länge, vilket innebär att sulorna är väldigt utslitna och leder till att jag står och trampar snett. Detta leder i sin tur till att jag får ont när jag tränar löpning. Mina löparskor sitter perfekt, men eftersom jag har mina vanliga skor på mig oftare än mina löparskor leder det till att fötterna tycker att det är ovant att sitta i ett par löparskor.
Därför blev det att införskaffa två par skor. Båda blev att märket Puma. Båda hade låga sulor, vilket jag föredar, samt mjukt och följsamt material. Dock var de av olika modell och färg.
Har även ett par skor som ska lämnas in till den lokala skomakaren för att se om han kan sula om dem.


Det som finns kvar att inhandla på min prioritetslita, så att det viktigaste i min nya garderob blir fixat är:
- Ett par glasögon, p g a att min nuvarande glasögon blivit allt för repiga i skyddsskiktet.
- Ett till två par linnebyxor
- Ett till två par linneshorts

Inga kommentarer: